Nepouštějte plísňovou a bakteriální bombu do dětské vaničky

Nové studie ukazují, že klasické koupací hračky s otvory mohou být škodlivé pro zdraví vašich dětí.

V časopise Biofilms and Microbiomes byl zveřejněn článek o patogenech nacházejících se uvnitř koupacích hraček. Od kačenek, přes míče, loďky, krokodýly, až po různé verze těchto hraček na koupání. Projekt začal jako zábava vědců zabývajících se patogeny, ale výsledky jsou překvapivé. Vždyť obrázek řekne víc než tisíc slov.

Koupací hračky přes různé dírky postupně nabírají vodu, která obsahuje patogeny nejen z vodovodního potrubí ale i koupacího se dítěte. Další výživné látky získává ze saponátů. Výsledkem je rozvoj mikroorganismů, které mohou obsahovat patogeny. Nuž a pak je dítě zranitelné a vystavené patogenům přes vystřikujíci vodu do oušek, oček a pusinky.

Plísně a bakterie uvnitř hraček na koupání. Zdroj: Microbiology

Jiná studie společnosti Force Technology objevila, že hračky na koupání jsou skutečnými bakteriálními bombami. Koncentrace patogenů je až 6500 krát větší než je povolený limit.

Bakterie se tvoří v dutých zvířátkách s otvory. Otvory umožňují, aby uvnitř vodní hračky bylo zanesené mýdlo, kožní buňky a ostatní zbytky koupání. Výsledek testu ukazuje, že “životaschopný počet” (globální standard používaný pro měření přítomnosti mikroorganismů, jako jsou bakterie, kvasinky a plísně) je 950-krát vyšší u kachničky na koupání s otvory jako je maximální povolená hranice v Dánsku pro pitnou vodu, a 6,500 -krát vyšší ve vaničce s otvory. Zkouška přesvědčivě dokazuje, že hračky do vany s otvory jsou extrémně nehygienické.

Řešení od značky Hevea

To je důvod, proč koupací hračky HEVEA jsou navrženy bez otvorů. Nezachytávají žádnou vodu, což znamená, že neobsahují bakterie.

I když bylo lákavé dát do nich dírky, protože víme, že děti považují za zábavné vyprazdňovat vodu z hračky do koupele, nechtěli jsme vytvořit potenciálně bakteriální bomby. Nová analýza zdůrazňuje, že je to extrémně důležité. Kromě toho, že koupací zvířata bez děr jsou mnohem hygieničtější, snadněji se čistí, jsou také lehčí a plavou lépe než zvířátka na koupání s otvory.

vysvětluje Terese. Kromě toho všechny výrobky společnosti HEVEA jsou vyrobeny z přírodního kaučuku z hevea, takže materiál je zcela bez nebezpečných ftalátů, BPA a toxinů. Mohou odolat žvýkání dětmi.

Užitečné rady pro čistou vanu a bezpečné hračky